Taxi

Jag åker sällan taxi och men varje gång jag ska åka försöker jag komma ihåg vilka taxibolag det är man ska åka med. Och när jag säger det menar jag helt enkelt att för att det är helt galet vilken djungel det blivit. Jag skulle verkligen inte vilja komma som turist till Stockholm och riskera att få betala en halv förmögenhet för att ta mig mellan två platser.
 
För någon vecka sedan var jag i London och det var så befriande att bara haffa första taxi man såg och veta att det inte var någon fara att åka med den bilen som stannade. Samma sak i Oslo som jag kom hem från igår. Så varför kan det inte vara så i Stockholm också?
 
 
OBS Bilarna på bilden har inget med texten att göra
 
 

Kommentarer:

1 Inger Maryissa:

skriven

Jag har inte åkt taxi på länge men märker att nu finns otroligt många taxi-bolag
så det skulle nog vara svårt att välja
och sedan har det blivit bra mycket dyrare nu och priser kan variera kraftigt mellan de olika bolagen

Svar: Priserna varierar hutlöst mycket. Och det är svårt att se på håll om det är ett seriöst bolag eller inte.
Chris och Jonas

Kommentera här: