Små kryp

Jag läste ett inlägg om ett krokodilhuvud där det rasat ut vad som först såg ut som sågspån men som visade sig vara något helt annat.
 
Detta fick mig att minnas en händelse för några år sedan. Maken och jag hade varit i Rom. Vi köpte med en torr pastasort som såg lite kul ut. Väl hemma låg den där i sin plastcellofan (eller vad det nu var för material). En vacker dag (eller möjligen en regnig sådan) öppnade jag påsen för att använda en del av pastan som dekoration i en burk.
 
Det var en tillfällig installation, kanske för något fotoprojekt. Jag minns faktiskt inte. Men när jag någon dag senare skulle lägga tillbaka den torra pastan i den där förpackningen så kröp det små djur där. Jag visste att de där små otäcka djuren inte funnits där från början. Det hade jag definitivt sett. Så min teori är att det funnits någon form av ägg från något kryp som aktiverades när det kom in luft i påsen.
 
Så fruktansvärt obehagligt.
 
Jag vet fortfarande inte vad det var för kryp och pastan och det som låg i närheten åkte ut fortare än kvickt. Men när jag läser den där historien om krokodilhuvudet känns det ändå som om den historien slår min med krokodillängder.
 
 

Kommentarer:

1 Mikael Tamme:

skriven

Läskigt med krypen men vilken härlig bild. Den lockar och kittlar fantasin. Vad hände innan? Varför har hästen sadel men ingen ryttare?

Svar: BIlden är tagen i Hyde Park och den historien kan jag ju faktiskt blogga om. Det var lite dramatiskt kan man lugnt säga.
Chris och Jonas

2 Miikael Tamme:

skriven

Gör det! Jag vill gärna läsa om det.

Svar: Nu finns det publicerat.
Chris och Jonas

3 Ann-K:

skriven

Underbar bild! Läser gärna historien bakom.

Svar: Tack. Historien finns nu på bloggen
Chris och Jonas

4 Per-Anders:

skriven

Cool bild. Ser fram emot storyn.

Svar: Tack. Det är bara att läsa. Nu är den publicerad
Chris och Jonas

Kommentera här: