Mirakel

"Visst finns det mirakel och för mig är det faktiskt du."  (sjöng Suzzie Tapper i Melodifestivalen 2008)
 
Igår var den underbaraste, vårt mirakel, på besök. Och allt hon gör är så helt fantastiskt. (säger jag helt objektivt förståss) Vi kan prata i evigheter om små och stora saker hon lyckas åstadkomma, om ord hon försöker uttala, om hennes gester och mimik, om värmen hon sprider och energin man får.
 
Tänk bara att hon staplade 9 konservburkar på varandra. Och hon vet att hon behöver strumpor, tröja och byxor när man säger att hon ska klä på sig. Hon sätter på radion när hon kommer hit och dansar till pop och rör sig med inlevelse till klassisk musik. Hon vet att man ska hämta ett litet fat att ha ABC-kexen på och att man måste sitta när man äter. Hon har lärt sig gå i träskor och det har hon nog kunnat sedan sin ettårsdag. Hon vet att man inte ska gå upp för trappan men att man kan sitta på nedersta trappsteget. (där läser vi sagor, sätter på oss skorna och bara myser). Och ber man henne stänga av radion så vet hon hur man gör det. Och hon kan peka ut vilken kudde som är farmors och farfar Jonas. När hon gör något busigt håller hon för munnen, kikar finurligt och säger något i stil med ooohhh. Och hon vet att vi vet och sen skrattar vi tillsammans.
 
Och igår när vi kom hem mötte hon oss i dörren med ett stort leende. Plötsligt blir hela världen ett mirakel.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Patrik Nilsson:

skriven

Härligt med små. Själv så har jag en liten tjej på snart två som är väldigt bestämd och kan själv. Det är en härlig tid då dom gör nya upptäckter och utvecklas i rasande tempo. Vill ha dom små länge.

Svar: Var tid har sin charm och jag är helt hänförd mest hela tiden
Chris och Jonas

2 Spanaren:

skriven

Tack för besök på min blogg *glad*
Men vilket vackert underverk *njuter*
/kram

Svar: Tack
Chris och Jonas

3 Eva Trillian:

skriven

Av dina många trevliga inlägg väljer jag att kommentera här - för den här texten talar till mitt hjärta :) om under, mirakel och kärlek, och det behöver världen så mycket bättre öppenhet för för!
Tack för besöket hos mig så jag hittade hit!

Svar: Tack för ditt besök och dina fina ord
Chris och Jonas

Kommentera här: