8 april

Idag fyller två av de människor som ligger mitt hjärta allra varmast år. För olika antal år sedan gladde deras ankomst deras omvärld. Den ena är min man och den andra är min ena son. Och idag är jag så oändligt tacksam att de båda finns kvar i min värld. Det kunde ha varit på ett helt annat vis.
 
Idag känns födelsedagsfirandet lite annorlunda och inte så himla viktigt. Eller rättare sagt det kanske är viktigare än någonsin. Men inte just födelsedagen i sig utan det vi faktiskt firar - livet. Att kampen för att leva vann över det alternativ som vi aldrig riktigt ville ta i vår mun. Den där tanken vi aldrig riktigt ville tänka men som fanns så nära oss under flera månader och mer akut vid flera tillfällen. Det där otänkbara som nästan blev verklighet.
 
Idag tackar jag alla högre makter, all fantastisk sjukvårdspersonal och jag tackar för att jag faktiskt kan tillbringa dagen med dessa två. Jag tackar helt enkelt livet.
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Lotta Wanner:

skriven

Fint. <3

Svar: Tack
Chris och Jonas

2 Ann-K:

skriven

Starkt skrivet :-)

Svar: :-)
Chris och Jonas

Kommentera här: