Blogg 100

 

Jag tror jag började blogga någon gång 2004. Och någonstans där ute i cyberspace finns resterna av den första bloggen även om jag just nu när jag googlade faktiskt inte hittade den. Kanske har resterna av den helt enkelt försvunnit i bruset av alla andra bloggar.

Den där första bloggen levde ett bra tag men ersattes av en annan blogg som ersattes av en blogg som genererade pengar och som faktiskt lite tog bort det där roliga. LIte andra bloggar har runnit i bloggfloden men aldrig riktigt stannat.


Nu är jag här mest för att jag mer och mer känner att jag ibland behöver ett forum för de där tankarna som snurrar runt. Som idag till exempel när man på nyhetsmorgon pratade om problematiken när arbetssökande ska söka kvantitativt. Hur påverkar det potentiella arbetsgivare som får mängder av ansökningar som saknar relevans. På nyhetsmorgon tog man upp exemplet där en präst söktes och en kock, en simlärare och en nyutexaminierad gymnasist sökte.

Så sisådär 10 år senare antar jag nu utmaningen i blogg 100.

Kommentarer:

1 Laura:

skriven

Lycka till med utmaningen! :)
Angående jobbsökare och arbetsgivare, ibland kan jag bli fundersam hur människor tänker när de söker tjänster som de absolut inte har en susning om...

Svar: Men många gånger är de så illa tvungna för att de mäts på hur många jobb de söker. Inte på att de söker sånt de kan få.
Chris och Jonas

2 Hebbe:

skriven

Hej du,,Ja visst finns det lite statistik även för ditt namn..
Statistik för namnet Chris i Sverige

Antal bärare 942 män och 518 kvinnor.
Haé Bra.

Svar: åhhh tack för infon
Chris och Jonas

Kommentera här: