Avsked

 
Idag tar en mormor farväl av sitt älskade barnbarn, en mor tar farväl av en älskad dotter. En dotter tar tillsammans med sin dotter farväl av en älskad mor och mormor. Det som var fem generationer har blivit fyra och den mittersta länken saknas.
 
Vi kan inte lindra sorgen, vi kan inte ta bort smärtan men vi kan försöka ge ett bidrag efter bästa förmåga för att fler ska kunna besegra det som släckte denna kvinnans liv. Och vi kan finnas där för de som vill och när de så behöver.
 
(BIlden får illustrera den sång som kommer att spelas när vi lämnar kyrkan. "Öppna landskap")
 
 

Kommentarer:

1 Anni:

skriven

Oj. Här tittar jag in i en för mig helt ny blogg och hamnar mitt i sorgen. Tänkte tacka för dina kommentarer hos mig, men kommer liksom av mig lite. Ser att du tar många vackra bilder. Hoppas att begravningen också blir vacker, blir ett vackert avsked.

Och drakarna i glas, som du såg hos mig, de har jag gjort.

Svar: Tack för dina fina ord. Begravningen var vacker och ett fint avsked.
Och drakarna var himla häftiga
Chris och Jonas

2 Anna-Klara:

skriven

Tung text, tung bild till texten. Kramar.

Svar: Tack. Det har dock varit en ljusare dag än vad man kan tro.
Chris och Jonas

3 Marja:

skriven

Underbar ljus bild till det sorgliga. Fem generationer... det är inte dåligt. Finns det månne något mer hjärtslitande än att ta avsked av ett barn eller ett barnbarn?
Fin blogg. Jag kommer att titta in här fler gånger.
Ha en skön helg!

Svar: Att förlora ett barn eller barnbarn är det värsta tror jag. Det strider mot naturlagarna. Tack för ditt besök.
Chris och Jonas

4 Freja:

skriven

Jag skickar varma tankar genom cyberrymden. Jag begravde min mamma för mindre än ett år sedan, det är tungt!

Svar: Åhhh jag förstår. Beklagar verkligen.
Chris och Jonas

5 AnnaKK:

skriven

Så sorgligt... Och samtidigt känns det som att detta blir ett allt vanligare scenario...? Särskilt cancer tycks vara en sjukdom som ofta bryter mot den där "naturlagen" om att den äldsta generationen ska vara den som går bort först. :-( Medelåldern ökar, sägs det, men jag får inte riktigt ihop den siffran med alla dem som faktiskt dör alldeles för tidigt? Eller så finns det väldigt många fler 110-120-åringar än vad jag tror!? :-)

Min mamma dog ganska tidigt, och nu är jag några år äldre än vad hon blev. Det kändes konstigt speciellt det året vi så att säga var jämngamla...

Ha det fint!! :-)


Svar: Jag beklagar din mors bortgång även om det är ett tag sedan. Sånt sätter säkert sina spår
Chris och Jonas

6 Tess:

skriven

Otroligt fint och sorgligt skrivet, och en otroligt vacker bild. Stora kramar till er!

Svar: Tack...
Chris och Jonas

Kommentera här: