Blommor

Dom är här nu. Dom där gula sakerna som invaderar gräsmattan varje år. Dom är här nu.
 
Och då börjar jakten och de som inte jagar får skamset stå där när de där gulingarna fröar av sig och sprider sig till grannens gräsmatta. Den där grannen som jagar varje tänkbart blad som möjligtvis skulle kunna vara en maskros. Och gud förbjude om någon sådan får fäste i hans gräsmatta.
 
Och det är han som spänner blicken i min ryggtavla när jag visslandes försöker se ut som om jag inte sett havet av gulingar som finns på den yta som kallas gräsmatta hos mig.
 
Han måste hata mig den här tiden på året tänker jag. Sen fnittrar jag lite förtjust för hur det än är så förknippar jag de där gulingarna med sommar. Den är här nu tänker jag.... sommaren. Även om den är lite trögstartad.
 
 
 
 
 

Kommentera här: